čtvrtek 20. června 2013

Bubble Tea ♥ - co to je + spoustu dalších informací!


Bubble tea:
V Čechách se můžeme setkat i s názvy bublinkový či perlivý čaj, je nápoj mnoha podob, jehož základ tvoří čaj a na dně kelímku leží tapiocové perly či jiný topping. Jeho název vznikl díky jeho přípravě, po protřepání vznikne na povrchu nápoje pěna, která připomíná bublinky. Bubble tea vznikl jako tradiční čaj s mlékem a žvýkacími kuličkami tapioca.


Typy Bubble tea:
Základem každého Bubble tea je čajová složka – zelený jasmínový čaj či čaj černý. Bubble tea se pak rozlišuje podle typů, podle ingrediencí, které se do něj přidávají. Základní kategorií Bubble tea jsou FRESH Bubble tea neboli osvěžující ledové čaje s ovocnými příchutěmi. Mezi ovocnými příchutěmi najdeme ty klasické jako pomeranč, jahoda přes tropický ananas, kiwi až k exotické red guavě či marakuje. Další klasickou kategorií jsou MILKY bubble tea, vyšlehané mléčné čajové nápoje. Během let se jejich podoba rapidně proměnila a přibylo také na příchutích. Kromě typicky mléčných chutí jako vanilka, kokos či čokoláda se míchají také s ovocnými, např. papája, borůvka, melou atd. Ne příliš často můžeme narazit také na kategorii FROZEN Bubble tea neboli ovocné ledové tříště vyrobené z ovocných džemů, ledu a čaje. Všechny suroviny, které se na výrobu Bubble tea používají jsou rostlinného původu.


Topping:
Bubble tea dotváří až TOPPING, který najdeme na dně kelímku. Základním a nejstarším druhem jsou perly tapioca, lehce nasládlé žvýkací kuličky velikosti perel, které se vyrábějí ze škrobu tropické rostliny maniok jedlýDalším druhem toppingu jsou POP BOBA, malé praskací kuličky s ovocnou šťávou uvnitř. Obal tvoří mořská řasa, uvnitř jsou většinou šťávy s příchutí tropického ovoce. Rozšířené je také ŽELÉ jako topping. Jedná se o žvýkací kokosové želé v mnoha příchutích. V současné době se můžeme setkat i s netradičními druhy toppingů, jako například puding či bazalková semínka.

Podávání Bubble tea:
Na Bubble tea je také zvláštní způsob jeho servírování. Podává se v umělohmotném kelímku, který je svrchu zavařen folií. Ke každému nápoji také dostaneme extra tlusté brčko s ostrým hrotem, kterým se folie protrhne a nápoj je připraven ke konzumaci.


Co na Bubble tea říká Hanny?
Já ho jednoduše a stručně miluju!!!! ♥
Na fotkách jsem vám vyfotila můj nejoblíbenější melounový! Zkusila jsem tyto POP BOBA, kde se jedná o kuličky, které když rozkousnete tak v nich je sladká šťáva (ty si vyberete jaký chcete). A ten je rozhodně nejlepší! Pro pražáky: prodávají ho v Palladiu a myslím že někde na Florenci (o jiných zatím nevím, tak kdyžtak napište, kde kupujete Bubble tea vy). Já si ho kupuju v tom Palladiu, je v patru -2 kousek od Alberta a Sparky's.
Taky jsem zkusila ten "typický" bubble tea se žvýkacími perlami tapioca, ale mě teda osobně nechutnal. Ty kuličky mi připadali chutí, jak zdrclá mouka a opravdu jednou mi to stačilo.
Teďka už pořád jenom Pop Boba ♥. Ten fakt doporučuji! :). Zkusila jsem: Borůvku, Medový meloun, Pomeranč, Lichi a Marakuja. Nejlepší: Medový meloun!

Hanny ♥
zdroj:

9 komentářů:

  1. ještě jsem ho neměla a musím ochutnat :) Vím, že ho prodávají na Hájích a v Edenu myslím, že taky a pak taky na Smíchově :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě doporučuju! :) fakt moc dobrej a osvěžující :) .. jé tak děkuju za tipy ;) kouknu po nich ♥ musím ozkoušet úplně všude :D :))
      Hanny.

      Vymazat
  2. Mňam já bubble tea naprosto zbožňuju, úžasný článek! :) Moc mi chutnají i ty mléčné, ale zrovna melounový u nás vůbec nemají,.. :/ Už jsem na něm dlouho nebyla, budu si muset zase zajít! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jůů tak to jsem ráda, že jsem našla dalšího milovníka Bubble tea :) je nás zatím málo (řekla bych), ale ono se to dost rozmáhá, takže nás bude víc určitě :) .. to mě ty mléčný zase tak moc ne, jako není to špatný, ale radši mám ty s čajem :) přijdou mi víc osvěžující :) .. a kdyby jsi někde náhodou meloun objevila, tak doporučuji vyzkoušet ;))
      Hanny.

      Vymazat
  3. Sakra už si ho musím taky koupit. Pokaždé na to zapomenu :D musí být hrozně dobré <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je výbornej! :) kup si ten pop boba ten je vážně nejlepší a na léto kór, protože je osvěžující :))
      H.

      Vymazat
  4. Dobrý den mám malý dotaz Nevíte příchuť Bílých kuliček ??
    Moc děkuji předem za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je možný, že to je ananas :) ale 100% to nevím ;)

      Vymazat
  5. Da se koupit i v Pisku :o :D do Prahy se totiz nedostanu :(

    OdpovědětVymazat